Ulaşım, trafik, otopark, sosyal donatı alanları, okul eksiği, meydan, deprem güvenliği ve imar konularına yönelik çeşitli sorunların dile getirildiği toplantıda İBB yetkilileri tarafından tüm sorulara yanıt verildi. Toplantıda ayrıca Sultançiftliği Mahallesi 884 parselde yer alan yaklaşık 17.500 metrekare kısmen belediye hizmet alanı, kısmen yeşil alan park olan devasa büyüklükteki arsanın bölgenin talepleri doğrultusunda projelendirilerek değerlendirilmesinin de masaya yatırıldı. Yapılan, yapılmakta olan ve yapılması planlanan projeleri de anlatan İBB yetkilileri, 3-4 ay sonra yeniden buluşularak geçen süreçte kaydedilen ilerlemeye yönelik bilgilendirmede bulunacaklarını ifade ettiler.
Programın evsahibi muhtarlar Engin Çelik, Serdar Karaman ve Orkun Karakaya’nın açılış konuşmasıyla başlayan değerlendirme ve istişare toplantısında konuşan İBB Muhtarlıklar Daire Başkanı Yavuz Saltık, Başkan Ekrem İmamoğlu’nun talimatları doğrultusunda muhtarla güven ilişkisine dayalı bir hizmet anlayışı ile hareket ettiklerini ifade etti. Bu doğrultuda mahallelerdeki en ufak bir yok-kazı çalışmasında bile muhtarları bilgilendirdiklerini ifade eden Saltık, “4 yıldır Ramazan yardımlarını hep muhtarlarımız aracılığı ile yaparız. Bugün de cazibe haline gelmiş olan bu bölgelerimizin muhtarlarının girişimleri ile sizlerle biraraya geldik. Belediyemizin en üst düzeyde yetkilileri ve genel sekreter yardımcıları sizlerin sorun, istek ve taleplerini dinlemek ve bilgilendirmelerde bulunmak için buradalar” dedi.
Programda söz alan site yöneticileri bölgeye ilişkin talep ve beklentilerini dile getirdiler. Yoğun trafik sorununa değinen bölge sakinleri, Yenidoğan Kavşak Projesi’ni ve Taşdelen metrosunun ne zaman geleceğini sordular. Taşdelen’de bir kent meydanı ihtiyacı olduğunu da ifade eden site yöneticileri, “Şehir içi ulaşımda İETT otobüsleri yetersiz. Madenler’den buraya bazen yürüyerek gelmek zorunda kalıyoruz. Taşdelen trafiği canımızdan bezdirmiş durumda. Özellikle akşam ve sabah saatlerinde 2 kilometre bile olmayan Madenler’e 1.5 saatte zor gidip gelebiliyoruz. Yine bu bölgeden Ataşehir’e hiçbir şekilde otobüs yok” dediler.
Bölgede sosyal donatı alanlarının yetersiz olduğunu da anlatan site sakinleri; “Turgut Özal Bulvarı kaldırımları çok geniş yok dar dolayısı ile kamyon ve otobüs gibi büyük araçlar geçiş yapamayıp trafik yoğunluğuna neden oluyorlar. Hafriyat kamyonları sürekli ara sokaklara par ediyorlar. Bölgede otopark sorunu var. Eğitim alanında kreş ve okul ihtiyacı çok büyük. Sonra malum deprem güvenliği sorunumuz da var. Sitelerin depreme dayanıklılık noktasında testten geçmesi ve 20 yılın üzerindeki sitelerin yenilenmesi için KİPTAŞ’ın neler yaptığını öğrenmek istiyoruz” şeklinde düşüncelerini ifade ettiler.
İBB Başkan Danışmanı Tonguç Çoban, İBB Genel Sekreter Yardımcıları Arif Gürkan Alpay, Pelin Alpkökin, Murat Yazıcı ve Buğra Gökçe tüm bu sorulara tek tek yanıt verdiler. Bölgenin önemli bir ihtiyacı olan itfaiye binasının yeniden yapılmaya başlandığını müjdeleyen İBB yetkilileri, geçmişte ihaleden kaynaklı hukuki problemler yüzünden aksayan sorunların giderildiğini ve çalışmaların başlatıldığını ifade ettiler. İstanbul Yenileniyor projesi kapsamında KİPTAŞ’ın başta deprem güvenliği olmak üzere önemli çalışmalar yaptığını kaydeden İBB yetkilileri, deprem güvenliği noktasında bölgenin özellikle zemin açısından avantajlı olduğunu dile getirdiler.
İBB Genel Sekreter Yardımcıları özetle şunları ifade ettiler: “Yapılaşma ve imar konularında elbette hizmetlerimiz sürüyor. Deprem güvenliği hususunda şehirleşmede yapılarınızla ilgili çok endişe edilecek bir durum yok çünkü bu bölgeler zemin açısından avantajlı. Yine de İBB talepler doğrultusunda bina deprem güvenliği testleri yapıyor ve hızlı bina taramasında İTÜ ile birlikte incelemeler gerçekleştiriyor. Öncelik tabi ki 2.000 yılı öncesi yapılmış binalar. 10 kat ve üstü binalar da bakanlıkça yetkilendirilen kuruluşlara yönlendiriliyor.
25 yıl önce planlanmış olan bir kentte; okul, meydan, ulaşım, trafik, otopark, hizmet alanı gibi çeşitli sorunların yoğunluğu geçmişteki yönetim eksiklerinden kaynaklanmaktadır. Bizler elbette sorun çözmek için görevdeyiz ve mazeret üretmek gibi bir lüksümüz olamaz. Bugün de bunun için burada sizlerle birlikteyiz. Bu bölgede sizlerin tüm bu gibi ihtiyaçları için muhtarlarımızın önerileri ile gündeme gelmiş olan Sultançiftliği Mahallesi 884 parselde yer alan yaklaşık 17.500 metrekare büyüklüğünde bir alan var ve bu yerin doğru şekilde projelendirilmesiyle talepler önemli ölçüde karşılanmış olacak.
İETT seferlerinde tüm zorluklara rağmen otobüs filomuzu güçlendirip sefer sayılarını artırmak için mücadele veriyoruz. Ancak 4 yıldır Cumhurbaşkanlığı toplu yatırım programına alınmadığı için kısım kısım alımlar yapıyoruz ve 8500 adet yerine 6600 otobüsle talepleri karşılamaya çalışıyoruz. İlave önlemler alıyoruz, dolaylı engellemelere rağmen tüm imkanları değerlendiriyoruz. Yine şehir içi trafik sorununa önemli ölçüde çare olacak Taşdelen-Yenidoğan Kavşak Projesi için çalışmalar da başladı ve 1 yıl içerisinde bitirilmesi hedefleniyor. Şile otoyolu üst geçitlerin engelli asansörleri de ay sonuna kadar hizmete alınmış olacak.
Metro raylı sistem yatırımlarımız, geçmişe yönelik her türlü sorun ve plansızlıklara rağmen aksamadan devam ediyor. Malum ekonomik şartlar yüzünden 1 km. metro artık 50 milyon euro ve 1 trenin maliyeti 2 milyon euroya dayanmış durumda. Bizler tüm bu zorluklara rağmen hummalı çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Dudullu-Bostancı metrosu açıldı. Sancaktepe-Sultanbeyli hattı sona yaklaştı. Sizlerle birlikte gidip yerinde görebiliriz, hatta bir sonraki buluşmamızı oradaki çalışma alanımızda gerçekleştirebiliriz.
Böylesine büyük yatırımlar Başkanımız Sayın İmamoğlu’nun talimatları doğrultusunda sürüyor. Düşünün bizden önce 1 gecede 80 km. metro ihalesi yapılıyor.. 140 km. durmuş, plansız, finansı olmayan proje devir aldık. Finans konusunda para bulma sorunumuz yok, teknik ekibimiz bu yapılanların iki katı kadar metro yapabilecek yeterlilikte ama biz Ankara'da iki imza almak için tam 14 ay bekliyoruz. Eskiden 1 haftada atılan bu imzalar şimdi 14 ay sürüyor. Oysa metrolar bir şehrin olmazsa olmazı. Gelecekte bu şehrin ulaşım ihtiyacını metrolar bile kurtaramayacak. Bu zorlu onay süreçleri olmasa ekspres metrolar bile tasarlıyoruz. Kısa bir süre sonra bu imza süreci sorunlarının da tamamen biteceğine inanıyoruz.
Taşdelen metrosuna gelirsek. Hattın yapımı için finans amacıyla kısmi onay süreci noktasında bekletiliyoruz. Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek hattını iptal etmedik aksine çalışıyoruz. Hatta burada ne yazik ki bir kaza da yaşadık hat şu an yapılıyor. Hatta bu güzergahı Kadıköy Söğütlüçeşme’ye kadar uzatmak suretiyle yeniden projelendirdik. Yani hat durmadı, eldeki imkanlarla devam ediyor. Durmuş olan Sultanbeyli metrosunu yüzde 4 olarak devir aldık bugün yüzde 80 düzeyine çıkardık.”
İBB Başkan Danışmanı Tonguç Çoban da yaptığı değerlendirmede; “Bizler bu şehirde hayat ve yaşam kalitesini artırmak için kısıtlı kaynakları doğru hedeflere yönlendirerek çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 39 ilçede hiçbir hizmet ve yatırımı yarım bırakmamaya çalışıyoruz. Tüm engellemeler, zorluklar, işi sürüncemede bırakan yaklaşımlar, deprem ve pandemi sürecine rağmen ilçe belediyelerimizle işbirliği ve koordinasyon halinde kamu hizmeti için uğraşıyoruz. Bugün de sizlerin tüm taleplerini aldık, değerlendireceğiz ve 3-4 ay sonra yeniden sizlerle biraraya gelerek neler yapıldığına yönelik bilgilendirme yapacağız” şeklinde konuştu.