Anadolu Yakası'nın ikinci metrosu olacak olan ve İstanbul Büy ükşehir Belediyesi (İBB) tarafından yaptırılan Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy metrosu ilk kez Yeni Şafak tarafından görüntülendi. Başladığı 2012 yılının Mart ayından 38 ay sonra hizmete girmesi planlanan ve bu özelliğiyle dünyanın en hızlı tamamlanan metrosu özelliğini kazanacak olan hat tek yönde bir seferde bin 620, bir saatte ise 64 bin 800 yolcu taşıyarak İstanbul trafiğine olumlu yönde katkı sağlayacak. Hattın diğer hatlardan farkı ise tamamen makinistsiz araçların kullanılacak olması olacak.
DÖRT DURAĞI 1 HAFTADA AÇACAK
Tünel açma makineleri ve köstebek adı verilen TBM makineleri bu şantiyelerden başlayarak tüneli kazmaya başladı. İlk kazmanın vurulduğu Mart 2012'den bu yana 4 noktadan 4 tünel açma makinesinin çalıştığı hatta tünel işlemleri Üsküdar - Altunizade arasında bulunan 4 durağın dışında tamamlandı. Altunizade durağında bakıma alınan ve tam kapasiteyle çalıştığında günde 18 metre tünel açabilen TBM çalışmaya başladığında Altunizade'den Üsküdar'a bir haftada inecek. Üsküdar durağı ise yukarıdan kazılarak tamamlanacak. Üsküdar durağını oluşturacak çelik kazıkların çakımında yüzde 90 oranında sona gelinirken tamamlanan kısımlarda durak için kazı çalışmaları başladı.
BİR SAATLİK YOL 24 DAKİKAYA İNECEK
Normal şartlarda ortalama 50 dakika olan Üsküdar - Çekmeköy arasını 24 dakikaya indirecek olan hat ayrıca iş giriş çıkış saatlerinde trafiğin çok yoğun olduğu Ümraniye Alemdağ caddesi ile Şile yolunu da rahatlatacak. Alemdağ caddesi altından gidecek olan ve bir yönde saatte bin 620 yolcu taşıyacak olan hat, buradan araç, minibüs ve otobüslerin de çekilmesini sağlayacak. Hat ayrıca Marmaray, Metrobüs ve gelecek yıllarda tamamlanması beklenen Dudullu - Bostancı hattına da entegre olacak. 126 vagonun hizmet vereceği hatta 90 saniyede bir sefer yapılarak bekleme süreleri minimuma indirilecek. Ayrıca neredeyse her istasyonda bir makas bulunacak. Böylelikle yoğun duraklara boş araç gönderilebilecek.