Gezi protestoları iki etkili gücün keşfedilmesini sağladı: Mizah ve sosyal medya.
‘’Çare Drogba’’ , ‘’Yaşasın tam bağımsız kuru kahveci Mehmet Efendi’’ , ‘’Gazları Sabri’ye attırmayın’’ gibi pek çok keskin zeka ürünü duvar yazısı, mizahi eleştirinin ne denli etkili olduğunu gösterdi.
Benim favorim ise, belediyenin önündeki fıskiyenin kırılmasını ‘’fışkiyeden ne istediniz?’’ diye ağlamaklı gözlerle şikayet eden Melih Gökçek’e hitaben yazılan duvar yazıydı:
‘’Bir ağaç daha kesersen fışkıye ölür’’
***
Öte yandan bu süreç, sosyal medyanın gücünü de gözler önüne serdi.
‘’Alo Fatihler’’ eliyle prangalanmış merkez medyanın çaresizliği, sosyal medyanın özgürlüyle örtüldü.
Kitleler sosyal medya aracılıyla kendilerini ifade etti, iletişim kurdu, haber paylaştı, yardımlaştı.
Sosyal medyanın ne denli büyük bir toplumsal ve siyasal güç olduğu anlaşıldı.
***
Yeni nesil başta olmak üzere toplumun tüm kesimleri, yeni keşfedilen bu iki güce kayıtsız kalmadı.
Toplumsal hayatın düzenlenmesi ve sorunlara çare üretilmesi gayesini güden siyaset kurumu da mizahın ve sosyal medyanın farkına varmış durumda.
Artık siyasal söylemlerde daha çok mizah var. Sosyal medya, tüm siyasetçiler tarafından kullanılıyor.
***
Geçenlerde MHP Fatih teşkilatı, adı yolsuzluk operasyonuna karışan Fatih Belediyesi’ne, ellerinde fırça ve kovalarla gitti. Belediyenin camlarını fırçalarla yıkadı.
Son derece iyi düşünülmüş bu demokratik ve mizahi eylem öylesine ses getirdi ki, ulusal basın bu durumu görmezden gelemedi.
MHP Fatih, sosyal medyayı da son derece etkili kullanıyor. Twitter’ın en etkin gruplarından olan ‘’ATA’’nın Fatih menşeli olduğu biliniyor.
Bu haliyle MHP Fatih’in siyasetin yeni dilini yakaladığını ve bu yönüyle diğer teşkilatlara örnek teşkil ettiğini söyleyebiliriz.
***
MHP Lideri Devlet Bahçeli’nin de konuşmalarında eskisine nazaran daha çok mizaha yer verdiği görülüyor.
İnce esprilerle verdiği siyasal mesajların başta gençler olmak üzere toplumun geniş kesimlerinde karşılık bulduğunu gözlemliyoruz.
Devlet Bey’in twitter hesabı olduğu ve zaman zaman görüşlerini bu yolla da paylaştığı biliniyor.
***
Seçimlere 3 hafta kala mizahın ve sosyal medyanın etkili kullanımı, özellikle genç seçmene ulaşmak açısından son derece önemli.
Zira gençlik, klasik seçim çalışmalarına ve çatık kaşlı politik söylemlere değil, yeni dile rağbet ediyor.
Selam doğru yolda gidenleredir.