Öne Çıkanlar kaza Türkmen Oğuzhan Tekin 2019 yerel seçimleri Ümraniyede otel lobisinde eşini öldüren sanığa haksız tahrik indirimi istemi

Bu haber kez okundu.

İzinsiz Aramaları, E-postaları ve Mesajları Nereye Şikayet Edebilirsiniz?

Siz de cep telefonlarınızdan sizin bilginiz ve izniniz dahilinde olmadan, markalar tarafından aranıyor veya mesaj alıyor musunuz?  Artık, izniniz alınmadan gönderilen bu mesajları ve aramaları Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na şikayet edebilirsiniz!

Vatandaşları korumak için çıkarılan yasalara rağmen birçok firma, tüketicilerin bilgisizliğinden yararlanarak birçok arama yapıyor, mesaj ve e-posta gönderimi gerçekleştiriyor. Bu mesajlar ve e-postalar; ürün tanıtımı, marka indirim haberleri ve kampanyalar gibi birçok konuda olabiliyor. Yaptıkları aramalarda ise, tüketicilere daha önce o markanın ürünlerini kullanıp kullanmadıklarını veya ürünü bundan sonra kullanmayı düşünüp düşünmediklerini soruyor ve ürünlerinin izinsiz tanıtımlarını yapıyorlar. Tüketiciler ise çoğu zaman bu sıklıkla gönderilen iletilerden memnun olmuyor. Buna rağmen markaların sıklıkla izinsiz arama yaptığına ve mesaj gönderdiğine tanık oluyoruz. Oysa ki şikayet edildiğinde, bunun markalar için 75 bin liraya kadar ulaşan bir cezası var.

Peki, tüketiciler bu konuda neler yapabilir? Eğer sizler de bu arama ve mesajlardan rahatsız oluyor ve sizin izniniz olmadan telefon numaranızın veya e-posta adresinizin kullanılmasını istemiyorsanız yapmanız gereken şey çok basit. Bakanlık bu mesaj ve aramaların şikayet edilebilmesi için, internet üzerinden bir şikayet sistemi kurdu. Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na, bu izinsiz aramaları, e-postaları ve mesajları bildirmek için, tiss.gtb.gov.tr adresine girmeniz gerekiyor. Bu adres üzerinden ulaştığınız sistemde, izinsiz gelen mesaj ve aramaları yalnızca birkaç bilgi doldurarak kolaylıkla şikayet edebiliyorsunuz.

İzinsiz arama ve mesajlar nasıl şikayet edilebilir?

Şikayet etmek oldukça basit. Yukarıda belirtmiş olduğumuz, tiss.gbt.gov.tr adresine, yani Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemine girdiğinizde karşınıza bir ekran çıkıyor. Bu ekranda size, e-devlet şifreniz veya TC kimlik numaranız, doğum yılınız ve cep telefonu numaranız soruluyor. Bu bilgileri doldurduktan sonra, giriş tuşuna bastığınızda vermiş olduğunuz cep telefonu numarasına bir onay kodu iletiliyor. Bu kodu sisteme girdiğinizde, şikayette bulunabileceğiniz şikayet ekranı açılıyor.

Şikayet ekranını görüntüledikten sonra, ekran üzerinde sol tarafta yer alan işlem menüsünden kısa mesaj (SMS) şikayeti, sesli arama şikayeti ve e-posta şikayeti seçenekleri arasından sizi ilgilendiren şikayet biçimini seçebiliyorsunuz. Bu seçimi yaptıktan sonra, size gelen iletinin kategorisini seçiyorsunuz. Sağ tarafta ise detaylara ulaşabiliyorsunuz.

E-posta adresiniz, ev adresiniz gibi bilgileri de doldurduktan sonra, “Şikayete Konu Ticari Elektronik İleti Hakkında Bilgiler” kısmına geliyorsunuz. Bu bölümde ise, cep telefonu numaranızı, GSM operatörünüzü, iletiyi gönderen numarayı, iletinin başlığını, tarihini ve saatini paylaşıyorsunuz. Bu bilgileri doldurduktan sonra, alt taraftaki “Ticari elektronik ileti onayım olmadan gönderilmektedir.” kutucuğunu işaretleyerek şikayetinizi tamamlayabiliyorsunuz.

Şikayet Var’da da bu konu hakkında çok sayıda şikayet var. Şirketlere yorumunuzu ulaştırdıktan sonra hızlı bir geri dönüş  almak isterseniz Şikayet Var’a başvurabilirsiniz. Markalarla ilgili şikayetlerinizi dile getirip, marka temsilcileriyle iletişime geçebileceğiniz bu platformda da izinsiz arama, SMS ve e-posta gönderme konularındaki şikayetlerinizi ilgili şirketlerle paylaşabilirsiniz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.